tirsdag 19. februar 2013

Byron Bay'B!




Welcome Welcome welcome to Byron Bay!
Ja etter nyttårsaften med Tanja og Hiro i Byron Bay, var det bare en ting å gjøre.. Pakke Bag'n og draned igjen!. 
Jeg var heldig og fant Ride share vir Couchsurfing med en tysk jente som skulle ned tidlig Torsdags morgen!, så jeg og en annen tysk gutt fikk sitte på ned. Ble plukket opp kl 6am utenfor hos Tanja. Byron Bay here i come!

Vi var tidlig fremme i Byron, og jeg fikk booket meg inn på Backpackers inn!. Det var noen få senger som ble ledig kl 10, ellers er det utrolig vanskelig å finne ledig plass her!.
33$ per natt i 9 mans rom!: jaja litt dyrer her. Byron er en liten by, men også kanskje den mest kjente og "beste" plassen i hele australia!. Å det skal jeg snart finne ut av! =)



Det som er så greit med Hostels er at man møter så mange som reiser alene fra hele verden. Jeg ble først kjent med franske Cecil 32 år ifra Bordeaux. Hun har leid en camping van, og kjørt rundt i Australia alene noen måneder nå. Traff hun tilfeldigvis på gata da jeg var på vei hjem fra byn, og hun stod alene og spurte om jeg ville bli med å ta en øl?.. Hvorfor ikke! 
På hostel rom nr 2, ble jeg kjent med Dana og Simen, to venner fra Belgia :)

Vel Cecil og jeg hadde pratet om å ta bilen hennes opp til Nimbin (the city og weed), så spurte jeg om Dana og Simen ville med, det var jo plass i bilen, så da ble det road trip til Nimbin!

Herregud for en plass..
Litt synd at det har blitt så populært for turister og komme hit for å se folk i gatene rulle opp jointer og se hvordan de kjemper for å gjøre weed lovlig. 
Det blir nesten litt "skuespill", for det er turister de lever av nå. men men artig og ha vært her og sett. Mange koselige butikker og museum, og caffe'er.

Naturen vi på vei opp i fjellet til Nimbin var fantastisk! så grønt og trærne som strekker seg over veien. Vi måtte stoppe flere ganger og ta litt bilder!. 






Vel, etter 1,5 uke, har jeg fått meg jobb som vaskekjerring på Bay Motel og tourist village. 
Så da flytter jeg ut fra Backpackers, og inn i ett telt på tourist Village. 
Telte fikk jeg låne, de hadde mange som folk har lagt igjen opp igjennom.
og jeg fant ett stort ett! =D
Fant meg en fin plass opp ved en dam, innimellom en gruppe trær. Så her fikk jeg hengt opp hengekøya mi og kles snora. Fikk også låne en god oppblåsbar 1.20 madrass! vet ikke hvor den kom fra, men Jay far snill og fant stol og diverse!.  Handlet inn stearinlys, lampe og lykter, så blir det litt koselig her ;)

Første natta var selvfølgelig kaldere enn vanlig! Så måtte kle på meg iløpet av natta, og da kom fly strømpene som jeg fikk til bursdagen a Teigen og co til nytte igjen! haha

Naboen Mark, 43 år artig type, som bor og jobber her også. Han er "gartneren "her, planter og står i. 
Han hadde fått en sovepose an en dame som dro, så han hadde en extra som jeg fikk låne :) slipper jeg å fryse mer! :)


Fant ut at det ble for slitsomt og gå inn til byn og til butikken herfra, og når jeg skal inn til byn på jobb hver morgen kan det være greit med en sykkel. Og da skal det ikke stå no på stilen, det ble en Mambo "easy rider! love it!. 


Mark viste om en "hemmelig" lagoon ikke så langt ifra her vi bor, så vi dro på sykkeltur!. 
Tok også med "turistene" fra Sydney som vi traff lørdags kveld! "2gale søstre og en stakkars fyr" =P













Torsdag 24 januar kom Tanja på besøk, hun kom ganske sent, så vi dro rett på By'n. Og på veien hjem på natta, rett ved villagen vår, så ve en svær Pytonslange som holdt på å krysse veien!. 



Fredag tok vi syklene fatt og syklet innom bottleshop'n og kjøpte med litt somersby og dro til lagoon'n igjen .
Det begynte og små regne litt, men Mark and me tok oss ett bad, mens T lekte seg med camera . 








Lørdag 26 Januar, Australian Day med Tanja og Sara in Byron!




Selvfølgelig måtte det bli dårlig vær! vi hadde planlagt BBQ, så BBQ skulle det bli!
Da jeg kom hjem fra jobb, hadde de satt opp "tak presenning og vegg, og hold på å grille. hehe
Vel litt dårlig vær klarer ikke å ødelegge når det er Australian day!. =)




Vel det dårlige været som begynte på lørdag, ville vist ikke slutte, og det ble igrunn bare værre på søndag.
Så da jeg kom hjem fra jobb, fortalte Mark at han hadde mått feste telte mitt en gang, for vinden hadde dratt opp endel av pluggene!



Makan til Uvær!. og nå sies det at det kan bli Cyklon ut av det også! følger det etter meg eller?. Nok uvær på denne turn syns jg.. 
Vel så jeg og mark bestemte oss for å prøve å få tak over hode, og leie en liten cabin for noen netter, til dette går over.
Så vi fikk en 5 mans hytte litt billigere, og fikk stablet inn tingene så ikke det ble ødelagt.
Deilig med eget bad, kjøkken og TV!. hvertfall i dette været, bare vi har strøm nå da!

Vel sånn så telte ut på Tirsdag! ikke mye igjen av det nei.
Stengene var brekt og teltduken var rivd i stykker av vinden!


Vel etter at vi ble godt vandt me "luksusen, og jeg ikke lenger har no telt uansett, så fant vi ut av vi skulle flytte inn i en long term cabin istede! De er billigere, og jeg spurte Sara om hu ville bo med oss, så vi fant en ny cabin, med dobbel seng og 3 køyer. 
Sara og jeg har hver vår køye og betaler 100$ hver, mens mark har eget rom med dobbelt seng og betaler 150$. Ganske greit. større kjøkken, og stor stue og spise bord. Ålreight! 




BBQ ved The Pass beach med Silje og Sandra og noen cider.
Silje er fra Lillehammer, og Sandra fra Sverige. 
Sara og jeg syklet og det var veldig varmt, men vi hadde tid til å ta litt bilder på veien. 


Bike "session..









We love Sundays! 


Søndager er igrunn den beste dagen i Byron. DJ som spiller ute fra kl 13 på Beach hotel.
Fra kl 17 er det no kjent, lokalt ragge band som spiller på scenen, og det beste er at det er nå alle lokale er ute!. De fleste backpackers ligger hjemme med fylleangst etter å ha vært på Cheeky Monkeys hele natta!
Vi tok turn, og satt og så på alle de artige menneskene som koser seg ute i sola en søndag med en kald drink og nydelig utsikt over havet!


Etter Beache, syklet vi til Brewery. hvor jeg møtte Venla! Hun jeg bodde på rom med i Cairns for 3 mnd siden! Hun har vært i Byron Bay i 2 mnd, hehe arti!
Lisa Hunt, en americansk blues sanger. Fantastisk stemme, og synger alle de gode gamle slagerne!

Og det er bare i Byron bay du finner flere over 60" enn unge folk på dansegulvet =P haha Hippiene slår til!
De 2 damene er ute flere ganger i uken og danser som de enda er 20!. helt rått! #



Tirsdag 12 Februar, sara's siste kveld i Byron Bay,
Vi måtte jo ta en tur til Australias østligste punkt, nemlig The Light House!.



Tok en liten Valentins date".
Lagde potetsalat, hadde litt igjen av sjokolade kaka jeg bakte søndag, og kjøpte me noen kalde cider på veien og syklet opp til fyrtårnet!. Det var litt an noen bakker opp, Og Så varmt i sola.. Når vi endelig kom opp til toppen, satte vi oss rett ned og hadde koselig picnic mens vi så solnedgangen... som igrunn ble dekket av en kjempe sky! 

mm.. cider..



SmilE!









Don't Smile!
Just kidding! SmilE!




Takk for denne gang Sara, NEste gang blir nok i Skandinavia! =)
Til da ,Enjoy!


Thank you Byron Bay, for being how you are!.
Peace and love- 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en saklig mening eller innvendig, så vil jeg gjerne høre =)